Obvezni elementi spletne predstavitve

Ste mislili, da za predstavitev na spletu potrebujete le spletno stran? Žal to ne bo dovolj, saj boste potrebovali vsaj še dve »sestavini«, priporočam pa, da si priskrbite še tretjo. Ne skrbite – cenovno zahtevna bo le izdelava spletne strani, medtem ko vam za preostalo ne bo treba seči prav globoko v denarnico. Da ne bom prehiteval, pojdimo kar lepo po vrsti.

Elementi spletne predstavitve

Ste že uspeli ugotoviti, katere tri elemente boste poleg same spletne strani še potrebovali? Tisti, ki ste v spletnih vodah bolj domači, ste zagotovo že ugotovili, da bo potrebno registrirati domeno in zakupiti spletno gostovanje. In kateri bi lahko bil zadnji element? Gre za SSL certifikat, brez katerega v letu 2017 enostavno ne gre več.

1. Izdelava spletne strani

Izdelavo spletne strani lahko zaupate agenciji oziroma podjetju, ki se s tem ukvarja profesionalno. V tem primeru boste plačali vsaj nekaj sto evrov in vse tja do več tisoč – povsem odvisno od vaših želja. Če boste želeli imeti povsem unikatno spletno stran, za katero bo potrebno pripraviti celoten dizajn, ne računajte na nizko ceno. Dela je veliko in povsem logično je, da za malo denarja takšne spletne strani ne boste prejeli.

Večina izdelovalcev spletnih strani le-te izdeluje v sistemu WordPress. To je najbolj priljubljena platforma, ki omogoča zelo hitro postavitev povsem kakovostne spletne strani. Ker je dela mnogo manj, je tudi cena primerno nižja, seveda pa v tem primeru ne gre računati na unikaten dizajn. Če WordPress dobro poznate (ali ste ga pripravljeni spoznati), si spletno stran lahko izdelate kar sami. V tem primeru boste privarčevali nekaj denarja, a nikar ne pozabite na porabo časa.

2. Registracija domene

Ne glede na to, kako boste poskrbeli za kreiranje svoje spletne strani, bo potrebna registracija domene. S tem boste pridobili unikaten spletni naslov, na katerem bo dosegljiva vaša stran. Pri registraciji domene je najtežja izbira imena. Predvsem pazite, da bo to kratko in da bo povezano s spletno stranjo. Za potrebe podjetja registrirajte domeno z istim imenom, kot ga ima podjetje, saj boste na ta način najlažje in najhitreje dosegli prepoznavnost. Tako boste tudi najlažje zgradili močno blagovno znamko.

Registracija domene

Veliko lažja bo izbira domenske končnice, saj tu veljajo neka »nenapisana pravila«. Za slovensko spletno stran je primerna registracija domene .SI, za hrvaško .HR, za nemško .DE, za italijansko .IT – skratka, če boste ciljali na posamezni trg, registrirajte nacionalno domeno. Za spletne strani v angleškem jeziku pa poiščite domeno .COM ali .NET. Zavedajte se, da je domena .COM v svetu daleč najbolj priljubljena, zato je tudi zelo težko poiskati domeno, ki je še vedno na voljo za registracijo.

3. Zakup spletnega gostovanja

Brez prostora na spletu ne bo šlo. Datoteke in podatkovne baze vaše spletne strani morajo biti namreč nekje shranjene, prav tako pa tudi elektronska pošta, vezana na izbrano domeno. Vse je shranjeno na strežniku. To je zmogljiv računalnik, ki je prek zmogljive povezave ves čas povezan v svetovni splet. Strežnike oziroma le dele strežnikov v najem ponujajo ponudniki spletnega gostovanja.

Zelo veliko informacij o spletnem gostovanju ponuja blog Spletnogostovanje.net. Vsekakor vam svetujem, da si pred izbiro paketa in ponudnika gostovanja omenjeni blog dobro pogledate.

Obstajajo različne oblike gostovanja. Večini najboljšo izbiro predstavlja deljeno gostovanje, pri katerem si več naročnikov deli en strežnik. Ravno zaradi tega je storitev v primerjavi z drugimi oblikami tudi najcenejša. Druge oblike pa so VPS gostovanje, namensko gostovanje in gostovanje v oblaku. Kot posebno lahko omenimo še »reseller« gostovanje – v tem primeru pa naročnik dobi možnost nadaljnje prodaje. Zakupi določen prostor na strežniku, tega razdeli na manjše enote, slednje pa prodaja dalje.

Skoraj povsem prepričan sem, da bo za vas pravo deljeno gostovanje. Vendar pa se prepričajte, da boste storitev zakupili pri kakovostnem ponudniku, ki vam lahko ponudi gostovanje na SSD strežniku, nadzorno ploščo cPanel in najnovejšo verzijo PHP. Sam prisegam na ponudnika NEOSERV.si, ki se poleg naštetega lahko pohvali tudi z odlično ekipo za podporo naročnikom.

4. Namestitev SSL certifikata

Četrti element sodobne spletne strani je SSL certifikat. Če ne veste, kaj je to, naj vam razložim na enostaven način. SSL certifikat poskrbi, da so vsi podatki, ki se pošiljajo med vašo spletno stranjo in obiskovalci, šifrirani. Dešifrira jih lahko le tisti, komur so podatki namenjeni. Da je na spletno stran nameščen SSL certifikat, spoznate po URL naslovu, ki se prične s »https«. Če se prine s »http«, certifikat ni nameščen, takšna povezava pa je nezaščitena – podatki se ne šifrirajo.

HTTPS povezava

Poznamo različne SSL certifikate: domenske, poslovne in razširjene. Pri domenskih je verificirana le domena, pri poslovnih in razširjenih pa tudi podjetje. Kdor na spletni strani preveri certifikat, pri slednjih dveh lahko najde tudi zapisano ime podjetja, kar mu daje vedeti, da za spletno stranjo 100-odstotno stoji podjetje, ki naj bi s spletno stranjo dejansko upravljalo.

Za preprosto spletno stran domenski certifikat povsem zadošča. Najcenejši je Comodo Positive SSL, katerega cena znaša okoli 20 do 30 evrov. Vsekakor priporočam, da si SSL certifikat namestite takoj, saj poleg varnosti vpliva tudi na boljše pozicije oziroma večjo vidnost v spletnem iskalniku Google.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja